REGULAMIN OŚRODKA
„Natura Health Resort”
I. POSTANOWIENIA WSTĘPNE
§ 1. Postanowienia ogólne
- Niniejszy regulamin Ośrodka Wypoczynkowo-Szkoleniowego „Natura Health Resort”, zwany dalej „Regulaminem”, określa w szczególności:
- zasady i warunki:
- korzystania przez Klientów i Gości z domków letniskowych oraz z Terenu Ośrodka,
- dokonywania rezerwacji domków letniskowych;
- prawa i obowiązki Klientów i Gości w związku z zawartą przez Strony Umową.
- zasady i warunki:
- Ośrodek położony jest we wsi Kopań nr 76A k. Darłowa (woj. zachodniopomorskie, pow. sławieński, g. Darłowo),
- Ośrodek funkcjonuje w okresie od 1 kwietnia do 31 października.
- Właścicielem Terenu i Ośrodka jest Administrator
- Administrator uzyskał wszelkie zezwolenia (bez względu na ich nomenklaturę) wymagane przez powszechnie obowiązujące prawo, do prowadzenia Ośrodka i jest wpisany do właściwych rejestrów, prowadzonych przez upoważnione organy.
- Administrator jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w związku z wykonywaną działalnością gospodarczą.
- Ośrodek posiada ważną polisę ubezpieczeniową.
- Regulamin obowiązuje wszystkich Klientów, Gości, Rezerwujących oraz osoby trzecie przebywające na Terenie Ośrodka.
- Szczegółowe informacje m. in. na temat:
- Ośrodka i jego aktualnej oferty;
- aktualnego cennika i rabatów;
- Administratora;
– znajdują się na Stronie WWW Ośrodka.
§ 2.
Definicje
Na potrzeby Regulaminu, użyte w nim terminy oznaczają:
- Administrator – PHU CMRS STEFAN ROZŁUCKI, Michałów, nr 35, 59-140, NIP: 8951754872, REGON: 390945356. Adres korespondencyjny: Rybnik, ul. ks. Henryka Jośki, nr 20, 44-217
- Dane osobowe – wszelkie informacje dotyczące zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania osoby fizycznej, przetwarzane przez Administratora, w związku ze świadczeniem usług objętych Regulaminem;
- Dzień roboczy – każdy dzień od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej;
- Gość – osoba fizyczna upoważniona przez Strony, w ramach Umowy, do korzystania z domków letniskowych i Terenu Ośrodka;
- Karta pobytowa – dokument zawierający szczegółowe informacje o Kliencie i Gościach upoważnionych do korzystania z domków letniskowych i Terenu Ośrodka;
- Klient – pełnoletnia osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, która zawarła z Administratorem Umowę;
- Okres letni – przedział czasowy od pierwszej soboty lipca do ostatniej soboty sierpnia danego roku kalendarzowego;
- Ośrodek – Ośrodek Wypoczynkowo-Szkoleniowy „Natura Health Resort”, położony jest we wsi Kopań Nr 76A k. Darłowa (woj. zachodniopomorskie, pow. sławieński, g. Darłowo);
- Rezerwujący – pełnoletnia osoba fizyczna składająca rezerwację (wstępną/pełną) pobytu w domku letniskowym, w trybie określonym Regulaminem;
- Strona WWW – serwis internetowy Ośrodka dostępny pod adresem www.bursztynowa-przystan.pl oraz www.domkidarlowo.pl;
- Strony – Administrator i Klient łącznie;
- Teren – wydzielona ogrodzeniem powierzchnia Ośrodka wraz ze znajdującą na niej infrastrukturą turystyczną (boiska, place zabaw, kręgi ogniskowe, miejsca do grillowania, parking), techniczno-sanitarną, telekomunikacyjną i inną;
- Umowa – porozumienie zawarte pomiędzy Stronami w chwili podpisania Karty pobytowej, w przedmiocie najmu przez Klienta domków letniskowych oraz korzystania z Terenu Ośrodka przez Klienta i Gości. Do Umowy mają w pełni zastosowanie postanowienia Regulaminu.
II. ZASADY DOKONYWANIA REZERWACJI I REZYGNACJA Z POBYTU
§ 3. Postanowienia ogólne
- Rezerwacje domków letniskowych na Okres letni, przyjmowane są wyłącznie na minimalny okres trzech, bezpośrednio następujących po sobie noclegów.
- W pozostałym okresie funkcjonowania Ośrodka, rezerwacji domków letniskowych można dokonywać na dowolny okres, nie krótszy niż trzy bezpośrednio następujących po sobie noclegów.
- Do końcowej ceny pobytu dolicza się opłatę miejscową (klimatyczną), której wysokość ustalana jest na podstawie odrębnych przepisów – ustawy z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych (t. j. Dz. U. z 2016 r., poz. 716 ze zm.).
- Aktualnie obowiązujące w danym roku kalendarzowym:
- cennik;
- rabaty;
- opłaty, w tym m. in. koszty energii elektrycznej, wysokość kaucji, ryczałt za sprzątanie domku letniskowego w przypadku jego pozostawienia przez Klienta w stanie ogólnego nieładu (np. niewyniesione śmieci, nieumyte naczynia, itp.);
- akcje promocyjne,
– znajdują się na Stronie WWW.
§ 4. Wstępna rezerwacja
- Wstępnej rezerwacji domków letniskowych można dokonywać za pośrednictwem:
- formularza rezerwacji dostępnego na Stronie WWW, albo
- poczty elektronicznej na adres wskazany na Stronie WWW.
- Rezerwacja wstępna, składana za pośrednictwem poczty elektronicznej powinna zawierać, co najmniej:
- imię i nazwisko Rezerwującego;
- telefon kontaktowy do Rezerwującego;
- e-mail;
- planowany okres pobytu w Ośrodku (datę przyjazdu i datę wyjazdu);
- liczbę Gości;
- informację o zwierzętach.
- Po dokonaniu rezerwacji wstępnej system rezerwacyjny wbudowany w stronę www przesyła na adres poczty elektronicznej podany przez Rezerwującego:
- potwierdzenie przyjęcia wstępnej rezerwacji, zawierające w szczególności:
- nr rezerwacji;
- dane, o których mowa w ust. 2;
- całkowitą cenę pobytu brutto wraz z informacjami o dodatkowych płatnościach i sposobach ich rozliczeń;
- nr rachunku bankowego, na który należy przelać przedpłatę, o której mowa w § 5 ust. 1 Regulaminu oraz termin zapłaty przedpłaty.
- potwierdzenie przyjęcia wstępnej rezerwacji, zawierające w szczególności:
- Rezerwacja wstępna jest możliwa wyłącznie wtedy, kiedy jest dostępność przynajmniej jednego domku w deklarowanym przez Rezerwującego terminie.
§ 5. Przedpłata
- Warunkiem koniecznym dla dokonania pełnej rezerwacji jest uiszczenie przez Rezerwującego przedpłaty w wysokości 30% całkowitej ceny (brutto) rezerwowanego pobytu, w terminie maksymalnie 2 dni roboczych od zarejestrowania rezerwacji wstępnej w systemie.
- Nieopłacenie przedpłaty, o której mowa w ust. 1, w terminie wskazanym przez Administratora powoduje automatyczne anulowanie rezerwacji wstępnej.
- Przedpłata, o której mowa w ust. 1, płatna jest przelewem na rachunek bankowy wskazany przez Administratora lub za pośrednictwem systemu płatności elektronicznych Przelewy24.
- Za dzień zapłaty przedpłaty przyjmuje się dzień uznania rachunku bankowego Administratora.
- Po uiszczeniu przedpłaty, wstępna rezerwacja, otrzymuje status rezerwacji pełnej.
- Po otrzymaniu przedpłaty, na życzenie Rezerwującego Administrator w terminie siedmiu Dni roboczych od dnia otrzymania przedpłaty, przesyła Rezerwującemu potwierdzenie rezerwacji zawierające dane oraz informację o pozostałej do zapłaty cenie pobytu, a także sposobie i terminie jej zapłaty.
§ 6. Rezygnacja z pobytu w Ośrodku
- Rezerwujący może zrezygnować z pobytu w Ośrodku z tym zastrzeżeniem, że Administrator ma prawo zatrzymać całość lub część dokonanej przedpłaty, w celu pokrycia poniesionych już przez Administratora, w związku z dokonaną rezerwacją kosztów i/lub utratą oczekiwanych korzyści (wpływów).
- Oświadczenie woli Rezerwującego o rezygnacji z pobytu w Ośrodku powinno zostać dokonane za pośrednictwem poczty elektronicznej – na adres Administratora wskazany do dokonywania rezerwacji.
- Oświadczenie, o którym mowa w ust. 2, powinno zawierać, co najmniej numer rezerwacji oraz imię i nazwisko Rezerwującego.
- W przypadku rezygnacji z pobytu w Ośrodku, Administrator:
- zwraca 50% dokonanej przedpłaty w przypadku, gdy rezygnacja z pobytu w Ośrodku została złożona, na co najmniej 60 dni przed dniem rozpoczęcia pobytu w Ośrodku;
- zatrzymuje dokonaną przedpłatę w całości w przypadku, gdy rezygnacja z pobytu w Ośrodku została złożona, po upływie terminu, o którym mowa w pkt 1.
- Administrator zwraca przedpłatę przelewem na rachunek bankowy wskazany przez Rezerwującego, w terminie pięciu Dni roboczych od dnia otrzymania rezygnacji, o której mowa w ust. 4 pkt 1.
III. TRYB I ZASADY ZAKWATEROWANIA
§ 7. Postanowienia ogólne
- Domki letniskowe wynajmowane są na doby noclegowe.
- Doba noclegowa w Ośrodku trwa od godziny 15:00 do godziny 9:00 dnia następnego.
- Pobyt Klienta w Ośrodku rozpoczyna się o godzinie 15:00 pierwszego dnia rezerwacji, a kończy się o godzinie 10:00 ostatniego dnia rezerwacji.
- Administrator nie ma obowiązku zapewnienia Klientowi domku letniskowego, przed godziną 15:00 pierwszego dnia rezerwacji i po godzinie 9:00 ostatniego dnia rezerwacji, z zastrzeżeniem ust. 5.
- W miarę możliwości organizacyjno-technicznych, Administrator umożliwi Klientowi zajęcie domku letniskowego po godzinie 9:00 ostatniego dnia rezerwacji (maksymalnie do godziny 18:00 danego dnia). W takim przypadku Klient zostanie dodatkowo obciążony kosztami w wysokości 50% należności za kolejną dobę noclegową zgodnie z aktualnie obowiązującym cennikiem.
- Zamiar przedłużenia pobytu w Ośrodku poza okres wskazany w rezerwacji, Klient powinien zgłosić Administratorowi, na co najmniej dobę przed ostatnim dniem rezerwacji. Powyższy wniosek Administrator może uwzględnić w miarę swoich możliwości organizacyjno-technicznych (dostępności domków letniskowych),
z uwzględnieniem aktualnie obowiązującego cennika. - W przypadku rezygnacji Klienta z pobytu w Ośrodku w trakcie trwania pobytu, z przyczyn leżących po stronie Klienta, Administrator ma prawo zatrzymać całość uiszczonej przez Klienta ceny za pobyt w Ośrodku niezależnie od tego, ile dób noclegowych pozostało do końca pobytu.
§ 8. Zakwaterowanie
- Po przyjeździe do Ośrodka, Rezerwujący:
- legitymuje się przed Administratorem ważnym dokumentem tożsamości (dowód osobisty albo paszport);
- przedkłada dowód uiszczenia ceny pobytu, pomniejszonej o kwotę dokonanej przedpłaty albo dokonuje zapłaty tej ceny gotówką do rąk Administratora;
- uiszcza opłatę klimatyczną;
- wypełnia i podpisuje Kartę pobytową.
- Z czynności przekazywania Klientowi oraz zdania przez Klienta domku letniskowego, Strony sporządzają pisemny notatkę w ramach Karty pobytowej.
§ 9. Kaucja
- Po podpisaniu Karty pobytowej, Administrator pobiera od Klienta kaucję gotówkową, w wysokości ustalanej rokrocznie w cenniku, tytułem zabezpieczenia roszczeń Administratora wobec Klienta wynikających z Umowy, a w szczególności:
- ewentualnego odszkodowania za uszkodzenie lub zniszczenie domku letniskowego lub jego wyposażenia (w tym jego kradzieży);
- konieczności doprowadzenia domku letniskowego do porządku w sytuacji, gdy Klient po zakończeniu pobytu w domku letniskowym pozostawił go w stanie ogólnego nieładu (np. niewyniesione śmieci, nieumyte naczynia, itp.);
- koszty, o których mowa w § 10 ust. 4 Regulaminu
- Administrator jest uprawniony do zaspokojenia się z kaucji, o której mowa w ust. 1, bez kierowania do Klienta uprzedniego wezwania do zapłaty.
- W przypadku, gdy kwota kaucji nie wystarcza na pokrycie roszczeń Administratora wynikających z Umowy, przysługujących mu względem Klienta, Strony ustalą tryb dalszego postępowania w sprawie, przy czym Administrator może dochodzić swoich praw na drodze sądowej.
- Kwota kaucji pozostała po potrąceniu wszystkich roszczeń Administratora wynikających z Umowy, przysługujących mu względem Klienta, zostanie zwrócona Klientowi w gotówce, po podpisaniu przez Strony notatki na Karcie pobytowej.
IV. PRAWA I OBOWIĄZKI STRON
§ 10. Ogólne zasady korzystania z domku letniskowego i Terenu Ośrodka
- Klient i Goście są uprawnieni do korzystania z domków letniskowych i Terenu Ośrodka wyłącznie w zakresie ustalonym treścią Umowy i Regulaminem.
- W domku letniskowym mogą nocować jednie Klient i Goście ujawnieni przez niego w Karcie pobytowej.
- Domek letniskowy nie może być przekazany ani udostępniony osobom trzecim. W przypadku złamania przez Klienta ww. zakazu, Klient ponosi pełną odpowiedzialność, na zasadach przewidzianych w Kodeksie cywilnym, za działania lub zaniechania osób trzecich, jak za swoje własne.
- Osoba trzecia, niewskazana w Karcie pobytowej, może przebywać na Terenie Ośrodka, w związku z pobytem Klienta w Ośrodku, w godzinach od 8:00 do 21:00 wyłącznie za zgodą Administratora. W przypadku przebywania takiej osoby na Terenie Ośrodka powyżej 8 godzin w ciągu doby, Klient zobowiązany jest do zapłaty za taką osobę opłaty dodatkowej w wysokości 30 zł od osoby za każdą rozpoczętą dobę.
- Na Terenie Ośrodka obowiązuje cisza nocna w godzinach od 22:00 do 6:00.
- W czasie ciszy nocnej zabronione jest:
- przebywanie na Terenie Ośrodka osób trzecich;
- głośne odtwarzanie utworów audio i wideo;
- organizowaniu zabaw;
- paleniu ognisk i paleniska.
- Ze względu na wymagania ochrony przeciwpożarowej, w domkach letniskowych zakazuje się używania jakichkolwiek sprzętów zasilanych energią elektryczną niestanowiących stałego wyposażenia domków letniskowych (np. grzałki, grzejniki, itp.). Powyższy zakaz nie dotyczy ładowarek i zasilaczy telefonów, urządzeń RTV oraz komputerowych.
- Pobyt zwierząt w domkach letniskowych i na Terenie Ośrodka jest dozwolony wyłącznie za zgodą Administratora, po wcześniejszym zgłoszeniu.
- Do każdego domku letniskowego przypisane jest jedno, bezpłatne miejsce parkingowe. W miarę możliwości techniczno-organizacyjnych Administratora, istnieje możliwość wykupu dodatkowego miejsca parkingowego, według stawek określonych w cenniku.
- Parkowanie pojazdów na Terenie Ośrodka poza wyznaczonymi miejscami postojowymi jest zabronione.
- Klienta i Gości obowiązuje zasada niedopuszczania do powstawania zbędnych i uciążliwych hałasów oraz przykrych zapachów, efektów świetlnych w czasie korzystania z domków letniskowych i Terenu Ośrodka, które mogłyby wydobywać się poza teren domku letniskowego lub Teren Ośrodka. Klient i Goście niezwłocznie po
otrzymaniu od Administratora wezwania do usunięcia ww. uciążliwości zobowiązani są do ich usunięcia, a jeżeli natychmiastowe usunięcie jest niemożliwe, do ich bezwzględnego ograniczenia. - W domkach letniskowych i na Terenie Ośrodka poza miejscami do tego wyznaczonymi, obowiązuje całkowity zakaz palenia wyrobów tytoniowych i e-papierosów.
- Na Terenie Ośrodka obowiązuje całkowity zakaz wnoszenia i zażywania narkotyków lub innych środków odurzających lub psychotropowych, natomiast spożywanie alkoholu nie może zakłócać porządku Ośrodka oraz nie można podawać alkoholu osobom nieletnim.
- Klient i/lub Gość powinien niezwłocznie zawiadomić Administratora o każdej szkodzie stwierdzonej w domku
letniskowym, jego wyposażeniu lub w infrastrukturze turystycznej, techniczno-sanitarnej, telekomunikacyjnej lub innej znajdującej się na Terenie Ośrodka. - Klient i Goście ponoszą pełną odpowiedzialność, na zasadach przewidzianych w Kodeksie cywilnym, za wszelkiego rodzaju uszkodzenia lub zniszczenia domku letniskowego lub jego wyposażenia (w tym jego kradzieży) oraz uszkodzenia lub zniszczenia infrastruktury turystycznej, techniczno-sanitarnej,
telekomunikacyjnej lub innej znajdującej się na Terenie Ośrodka, powstałe z winy Klienta i/lub Gości.
§ 11. Szczegółowe prawa i obowiązki Stron
- Bez uprzedniej, pisemnej zgody Administratora, Klient nie jest uprawniony do zmiany sposobu korzystania z domków letniskowych i Terenu Ośrodka.
- Administrator lub jego przedstawiciel (pełnomocnik) są uprawnieni do wejścia na teren domku letniskowego, w celu dokonania oceny prawidłowości wykonywania Umowy przez Klienta. Klient lub jego przedstawiciel (pełnomocnik) ma prawo być obecny przy czynnościach Administratora, o których mowa wyżej. Wejście do domku letniskowego wymaga uprzedniego ustalenia przez Strony terminu.
- W nagłych przypadkach, powodujących konieczność natychmiastowego działania, w celu zapobieżenia powstania lub powiększenia szkody, (np. pożar, zalanie, itp.), Administrator lub jego przedstawiciel (pełnomocnik) mają prawo wejść na teren domku letniskowego w każdym czasie, bez uprzedniego powiadomienia Klienta, wyłącznie w celu, o którym mowa wyżej.
- Klientowi i Gościom nie wolno:
- wykorzystywać domku letniskowego i Terenu Ośrodka w innym celu niż określony Umową lub Regulaminem;
- doprowadzać lub przyczyniać się do jakiegokolwiek przerwania lub zakłócenia:
- działalności prowadzonej przez Administratora,
- pobytu innych Klientów i Gości na Terenie Ośrodka,
- działalności prowadzonej przez osoby trzecie w bezpośrednim sąsiedztwie Ośrodka;
- zachowywać się w sposób sprzeczny z ogólnie przyjętymi zasadami moralnego, dobrego wychowania lub dobrymi obyczajami;
- przechowywać na Terenie Ośrodka materiałów wybuchowych i łatwopalnych (nie dotyczy samochodowych zbiorników paliwa, w tym CNG);
- używać otwartego ognia w miejscach do tego nieprzeznaczonych;
- podejmować działania lub zaniechania, które mogłyby spowodować:
- uszkodzenie lub pogorszenie stanu technicznego lub estetycznego domków letniskowych, ich wyposażenia lub jakiejkolwiek innej infrastruktury znajdującej się na Terenie Ośrodka,
- wyrządzenie szkody Administratorowi lub osobom trzecim przebywającym na Terenie Ośrodka
- Klienci i Goście są zobowiązani, w szczególności do:
- utrzymywania należytego stanu technicznego i estetycznego Terenu Ośrodka oraz domków letniskowych wraz z ich wyposażeniem;
- dbania i chronienia przed uszkodzeniem Terenu Ośrodka oraz domków letniskowych wraz z ich wyposażeniem. W szczególności Klientowi i Gościom nie wolno korzystać z nich w sposób niezgodny z ich przeznaczeniem lub wykraczający poza normalny sposób używania;
- bezwzględnego przestrzegania Umowy, Regulaminu, przepisów przeciwpożarowych, sanitarnych i porządkowych obowiązujących na Terenie Ośrodka.
- Administratorowi przysługuje prawo do natychmiastowego usunięcia Klienta i Gości z Terenu Ośrodka w przypadku rażącego i uporczywego naruszania Regulaminu, a w przypadku zakłócania porządku możliwe jest wezwanie Policji.
- W przypadku skorzystania przez Administratora z prawa, o którym mowa w ust. 6, odpowiednie zastosowanie znajduje § 7 ust. 7 Regulaminu.
- Administrator nie ponosi odpowiedzialności za ewentualne niedogodności Klienta i Gości związane z pracami budowlanymi, remontowymi, modernizacyjnymi, wykończeniowymi, itp., jakie mogą mieć miejsce w bezpośrednim sąsiedztwie Ośrodka.
V. DOMKI LETNISKOWE, TEREN OŚRODKA I INFRASTRUKTURA DODATKOWA
§ 12. Teren Ośrodka i infrastruktura dodatkowa
- Teren Ośrodka jest objęty:
- całodobowym monitoringiem;
- ochroną świadczoną przez profesjonalną agencję ochrony.
- Cała infrastruktura zlokalizowana na Terenie Ośrodka dostępna jest dla Klienta i Gości.
- Klienci i Goście obowiązani są do korzystania z infrastruktury zlokalizowanej na Terenie Ośrodka zgodnie z jej przeznaczeniem oraz z uwzględnieniem Umowy i Regulaminu, a także regulaminów poszczególnych obiektów ww. elementów infrastruktury.
- Administrator nie jest odpowiedzialny za utratę lub uszkodzenie rzeczy wniesionych przez Klienta lub Gości na Teren Ośrodka, jeśli szkoda wynikła z właściwości rzeczy wniesionej lub wskutek siły wyższej albo że powstała wyłącznie z winy poszkodowanego lub osoby, która mu towarzyszyła albo go odwiedzała.
- Pojazdów mechanicznych i rzeczy w nich pozostawionych nie uważa się za rzeczy wniesione, o których mowa w ust. 4.
- Plac zabaw dla dzieci jest terenem służącym zabawie i wypoczynkowi.
- Elementy placu zabaw przeznaczone są dla dzieci od lat 0 do 15 lat.
- Dzieci na terenie placu zabaw powinny przebywać wyłącznie pod opieką dorosłych (np. opiekunów prawnych), którzy za nie ponoszą odpowiedzialność.
- Zwierzęta na Terenie Ośrodka zawsze muszą przebywać pod opieką opiekuna. Opiekun ponosi pełną odpowiedzialność cywilną, odszkodowawczą i karną za szkody wyrządzone przez zwierzę zarówno w stosunku do Administratora jak i innych Gości Ośrodka.
- Osoby przebywające na terenie placu zabaw zobowiązane są do zachowania porządku.
- Z urządzeń zabawowych należy korzystać zgodnie z ich przeznaczeniem.
- Na terenie placu zabaw obowiązuje bezwzględny zakaz spożywania napojów alkoholowych oraz palenia papierosów oraz przebywania osobom pod wpływem alkoholu lub pod działaniem innych środków
odurzających. - Osoby bądź ich opiekunowie prawni niszczące sprzęt lub urządzenia placu zabaw ponoszą odpowiedzialność materialną na zasadach ogólnych.
§ 13. Domki letniskowe
- Domki letniskowe są w pełni wyposażone w sprzęty niezbędne dla komfortowego pobytu Klienta i Gości. Spis inwentarzowy wyposażenia znajduje się u Administratora i jest do dyspozycji na każde żądanie Klienta/Gości.
- W każdym domku letniskowym jest zainstalowany czujnik ruchu.
- Każdorazowo opuszczając domek letniskowy, Klient i/lub Goście powinni zamknąć okna, wyłączyć odbiorniki prądu (oprócz lodówki), zgasić światło, zakręcić krany, zamknąć na klucz drzwi zewnętrzne.
- W przypadku utraty klucza do domku letniskowego, Klient i/lub Gość zostanie obciążony kosztami zakupu i wymiany nowego zamka.
§ 14. Internet
- Ośrodek posiada własną, bezprzewodową sieć internetową (Wi-Fi). Do dyspozycji Klienta i Gości Administrator oddaje bezpłatnie bezprzewodowy Internet dostępny w każdym domku letniskowym i na Terenie Ośrodka.
- Hasło do sieci internetowej Wi-Fi Ośrodka Administrator udostępnia Klientowi i/lub Gościom po dopełnieniu formalności, o których mowa w § 8 ust. 1 Regulaminu.
- Hasło do sieci internetowej Wi-Fi Ośrodka nie może być udostępniane osobom trzecim.
- W ramach sieci internetowej Wi-Fi Ośrodka, Administrator nie odpowiada za jakość połączenia, jego dostępność i/lub szybkość transferu.
VI. OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH
§ 15. Postanowienia ogólne
- Administrator świadczy usługi objęte Regulaminem zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (t. j. Dz. U. z 2016 r., poz. 922 ze zm.) oraz aktami wykonawczymi wydanymi na jej podstawie.
- Administratorem danych osobowych jest Administrator
§ 16. Przetwarzanie danych osobowych
- Administrator przetwarza dane osobowe, o których mowa w Regulaminie na podstawie art. 23 ust. 1 pkt 1 ustawy o ochronie danych osobowych.
- Dane osobowe będą przetwarzane w celu umożliwienia złożenia rezerwacji na usługi turystyczne świadczone przez Administratora oraz realizację i obsługę tej usługi, w ramach Umowy.
- Administrator przetwarzając dane osobowe, dokłada szczególnej staranności w celu ochrony interesów osób, których dane te dotyczą, a w szczególności zapewnia, aby dane te były:
- przetwarzane zgodnie z powszechnie obowiązującym prawem;
- zbierane dla oznaczonych Regulaminie celów i niepoddawane dalszemu przetwarzaniu niezgodnemu z tymi celami;
- merytorycznie poprawne i adekwatne w stosunku do celów, w jakich są przetwarzane;
- przechowywane w postaci umożliwiającej identyfikację osób, których dane te dotyczą, nie dłużej niż jest to niezbędne do osiągnięcia celu przetwarzania.
§ 17. Upoważnienie do przetwarzania danych osobowych
- Do przetwarzania danych osobowych są dopuszczone wyłącznie osoby posiadające upoważnienie nadane przez Administratora.
- Osoby, o których mowa w ust. 1, na podstawie pisemnego oświadczenia zobowiązane są:
- stosowania określonych przez Administratora procedur i środków mających na celu:
- właściwe i adekwatne do określonych potrzeb przetwarzanie danych osobowych,
- zabezpieczenie danych osobowych przed ich udostępnieniem osobom nieupoważnionym;
- zachowania w tajemnicy danych osobowych;
- wykorzystywania danych osobowych jedynie w celu realizacji zadań, określonych w Regulaminie;
- nieujawniania informacji o treści dokumentacji określonej w § 18 ust. 1 Regulaminu;
- zachowania szczególnej staranności w trakcie dokonywania operacji przetwarzania danych, w celu ochrony interesów osób, których dotyczą.
- stosowania określonych przez Administratora procedur i środków mających na celu:
§ 18. Zabezpieczenie danych osobowych
- Administrator zabezpiecza dane osobowe przed ich udostępnieniem osobom nieupoważnionym, zabraniem przez osobę nieuprawnioną, przetwarzaniem z naruszeniem ustawy o ochronie danych osobowych oraz zmianą, utratą, uszkodzeniem lub zniszczeniem, w sposób określony przepisami art. 36-39a ustawy o ochronie danych osobowych oraz dokłada należytej staranności przy przetwarzaniu danych osobowych poprzez stosowanie środków technicznych i organizacyjnych, o których mowa w rozporządzeniu Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 29 kwietnia 2004 r. w sprawie dokumentacji przetwarzania danych osobowych oraz warunków technicznych i organizacyjnych, jakim powinny odpowiadać urządzenia i systemy informatyczne służące do przetwarzania danych osobowych (Dz. U. nr 100, poz. 1024), tj.:
-
- polityki bezpieczeństwa danych osobowych;
- instrukcji zarządzania systemem informatycznym służącym do przetwarzania danych osobowych,
– zapewniających ochronę przetwarzanych danych osobowych odpowiednią do zagrożeń oraz kategorii danych
-
- Wykorzystywany przez Administratora w procesie przetwarzania danych osobowych, system informatyczny, spełnia wymagania określone w rozporządzeniu, o którym mowa w ust. 1.
objętych ochroną.
§ 19. Miejsce i zakres przetwarzania danych osobowych
- Dane osobowe przetwarzane są w biurze, zlokalizowanym w siedzibie Administratora.
- Zakres danych osobowych przetwarzanych przez Administratora w związku ze świadczeniem usług objętych Regulaminem, obejmuje:
- imię i nazwisko;
- adres zameldowania;
- nr telefonu;
- adres poczty elektronicznej;
- seria i nr dokumentu tożsamości.
§ 20. Kontrola przetwarzania danych osobowych
W stosunku do danych osobowych przetwarzanych przez Administratora w związku ze świadczeniem usług objętych Regulaminem, osobie której dane te dotyczą, przysługuje prawo do kontroli przetwarzania danych osobowych, w zakresie określonym w ustawie o ochronie danych osobowych.
VII. REKLAMACJE
§ 21.
- Jeżeli w trakcie pobytu w Ośrodku Klient stwierdzi wadliwe wykonywanie Umowy, powinien niezwłocznie zawiadomić o tym Administratora za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres wskazany na Stronie WWW, albo pisemnie w recepcji Ośrodka lub na adres siedziby Administratora.
- Niezależnie od zawiadomienia, o którym mowa w ust. 1, Klient może złożyć Administratorowi reklamację zawierającą wskazanie uchybienia w sposobie wykonania Umowy oraz określenie swojego żądania, w terminie nie dłuższym niż 30 dni od dnia zakończenia pobytu w Ośrodku.
- W wypadku odmowy uwzględnienia reklamacji Administrator jest obowiązany szczegółowo uzasadnić na piśmie przyczyny odmowy.
- Jeżeli Administrator nie ustosunkuje się na piśmie do reklamacji, złożonej zgodnie z ust. 2, w terminie 30 dni od dnia jej złożenia, a w razie reklamacji złożonej w trakcie trwania pobytu w Ośrodku, w terminie 30 dni od dnia zakończenia pobytu w Ośrodku, uważa się, że Administrator uznał reklamację za uzasadnioną.
VIII. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
§ 22.
- W związku z rodzajem usług świadczonych przez Administratora w ramach Umowy, na podstawie art. 38 pkt 12 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz. U., poz. 827 ze zm.), konsumentowi nie przysługuje prawo odstąpienia od Umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa lub na odległość.
- Aktualna treść Regulaminu dostępna jest na Stronie WWW oraz w siedzibie Administratora.
- Administrator zastrzega sobie prawo do zmiany Regulaminu. Zmiana Regulaminu może nastąpić w szczególności w wypadku zmiany zakresu świadczonych usług przez Administratora.
- O zmianach Regulaminu Administrator zawiadamia udostępniając treść nowego, ujednoliconego Regulaminu na Stronie WWW.
- Zmiana Regulaminu wchodzi w życie z dniem opublikowania treści nowego Regulaminu na Stronie WWW.
- Złożenie rezerwacji (wstępnej/pełnej) i/lub zawarcie Umowy oznacza akceptację Regulaminu.
- W kwestiach nieuregulowanych w Umowie zastosowanie ma Regulamin.
- W kwestiach nieuregulowanych postanowieniami Regulaminu zastosowanie mają obowiązujące przepisy prawa polskiego, a w szczególności Kodeks cywilny, ustawa o usługach turystycznych i ustawa o ochronie danych osobowych.
- Klient będący konsumentem posiada możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń, a w szczególności Klient uprawniony jest do zwrócenia się do:
- stałego polubownego sądu konsumenckiego, o którym mowa w art. 37 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (t. j. Dz. U. z 2016 r., poz. 1059 ze zm.), z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej Umowy. Regulamin organizacji i działania stałych polubownych sądów konsumenckich określa rozporządzenie Ministra Sprawiedliwości z dnia 25 września 2001 r. w sprawie określenia regulaminu organizacji i działania stałych polubownych sądów konsumenckich (Dz. U. nr 113, poz. 1214).
- zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej, zgodnie z art. 36 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (t. j. Dz. U. z 2016 r., poz. 1059 ze zm.), z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu. Informacja na temat zasad i trybu procedury mediacji prowadzonej przez wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej dostępna jest w siedzibach oraz na stronach internetowych poszczególnych Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej.
- Wobec niemożności zastosowania labo niezastosowania rozwiązań określonych w ust. 8, wszelkie spory związane z realizacją Umowy rozstrzygane będą przez właściwe polskie sądy powszechne
- Regulamin wchodzi w życie z dniem 9 grudnia 2016 r.
REGULAMIN BASENU W OŚRODKU NATURA HEALTH RESORT
Każda osoba korzystająca z Basenu Zewnętrznego zobowiązana jest do zapoznania się z przepisami niniejszego regulaminu oraz podporządkowania się jego zapisom.
- Regulamin obejmuje Basen Zewnętrzny
- Basen Zewnętrzny dostępny jest dla Gości od godz. 10:00 do 20:00.
- Basen pełni funkcję rekreacyjną, bez opieki ze strony ratownika.
- Głębokość basenu wynosi 120cm.
- Dzieci do lat 18 mogą przebywać na terenie Basenu zewnętrznego wyłącznie pod opieką osoby pełnoletniej.
- Podczas trwania prac porządkowych (odkurzacz wodny) obowiązuje całkowity zakaz wchodzenia do niecki basenowej.
- Osoby korzystające z basenu zobowiązane są do noszenia stroju kąpielowego i skorzystania z prysznica przed wejściem na basen.
- Przed wejściem na teren Basenu Zewnętrznego należy zmienić obuwie na klapki.
- Zabrania się skakania do wody i biegania na terenie Basenu. Na teren Basenu zabrania się wnoszenia żywności oraz elementów/artykułów ostrych, niebezpiecznych, a w szczególności szklanych (w tym kosmetyków w szklanych opakowaniach). Na terenie Basenu Zewnętrznego można spożywać napoje wyłącznie w plastikowych kubkach lub butelkach.
NA TERENIE BASENU ZEWNĘTRZNEGO ZABRANIA SIĘ:
- podawania, wnoszenia i spożywania alkoholu, środków odurzających,
- spożywania posiłków,
- palenia papierosów i wyrobów tytoniowych,
- zaśmiecania obiektu,
- wprowadzania i przebywania zwierząt,
- wstępu osobom, których stan wskazuje na spożycie alkoholu lub innych środków odurzających,
- wstępu osobom, których stan zdrowia może stwarzać zagrożenie utonięcia i narażać zdrowie pozostałych osób korzystających z basenu.
- zabrania się korzystania z Basenu Zewnętrznego osobom, których oznaki zewnętrzne wskazują na choroby skóry, otwarte skaleczenia, choroby zakaźne, trudno gojące się rany, padaczkę, trudności w oddychaniu, zaburzenia równowagi oraz agresywne zachowanie.
- Osoby o niestabilnym stanie zdrowia powinny korzystać z Basenu Zewnętrznego ze szczególną ostrożnością.
Zabrania się niszczenia wyposażenia obiektu oraz zanieczyszczenia wody. Zabrania się skakania do wody i biegania na terenie Basenu. Na teren basenu zabrania się wnoszenia żywności oraz elementów/artykułów ostrych, niebezpiecznych, a w szczególności szklanych (w tym kosmetyków w szklanych opakowaniach). Na terenie basenu można spożywać napoje wyłącznie w plastikowych kubkach lub butelkach.
- Osoba, która celowo lub mimowolnie zanieczyściła basen będzie obciążona kosztami wymiany wody.
- Zaleca się pozostawianie cennych przedmiotów w domku celem zmniejszenia ryzyka kradzieży lub zagubienia. Za rzeczy zaginione lub skradzione obsługa Natura Health Resort nie ponosi odpowiedzialności.
- Korzystanie z basenu zewnętrznego odbywa się̨ na własną odpowiedzialność́ użytkownika.
- Natura Health Resort nie odpowiada za uszkodzenia ciała i wypadki wynikające z naruszenia regulaminu.
- Regulamin basenu wchodzi w życie w dniu 1 lipca 2024r.